Истината за парацетамолът : Вижте до какво може да доведе честият му прием !

Безвредните лекарства, които хората използват за лечение на обикновена настинка или грип, понякога имат сериозни последствия. Например парацетамолът е най-често срещаният хепатотоксин.

Терапевтът Ирина Ярцева разказа какво провокира неконтролирания прием на това лекарство.

Според нея в практиката лекарите много често се сблъскват с токсичен хепатит, който се е развил при пациент на фона на злоупотреба с парацетамол.

„Продължителната употреба на прекомерна доза парацетамол като анестетик може да предизвика появата на токсичен хепатит“, предупреди Ярцева.

Тя каза също, че в тялото с токсично увреждане, чернодробните клетки се унищожават, има рязко освобождаване на чернодробни ензими в кръвта, поради което човек може рязко да пожълтее.

Терапевтът добави, че понякога развитието на токсичен хепатит е придружено от объркване, световъртеж и слабост в тялото.